Cursusaanbod Indigo

23 januari 2023 - Voor een kind kan het fijn zijn om extra ondersteuning te krijgen naast school om de mentale veerkracht en weerbaarheid te vergroten.  Met name voor de kinderen en hun gezinnen bij wie het niet vanzelfsprekend is om in een fijne of stabiele thuissituatie op te groeien is deelname aan één van onze trainingen helpend. Door deelname aan deze trainingen leren kinderen om te gaan met stress en spanning. Zij komen meer in hun eigen kracht en zijn dan uiteindelijk beter in staat om op school hun aandacht er bij te houden en tot leren te komen.
Voor ouders:

Beste Ouders,
Indigo Preventie organiseert ook dit jaar een  aantal  trainingen voor kinderen, jongeren en ouders.
Aanmelden is kosteloos en nu mogelijk!

Mindful Ouderschap.
Deze training richt zicht op bewuster opvoeden en meer genieten van het ouderschap en is voor ouders met affiniteit met yoga en mindfulness. Meer info op Mindful parenting.

Ouderschap in Balans.
Ouders willen hun kind een gelukkige jeugd geven, maar opvoeden valt niet altijd mee. Zeker als de ouder zelf kampt met stress, psychische klachten of verslavingsproblemen is het soms lastig de balans te vinden in de opvoeding. De training Ouderschap In Balans, met 8 bijeenkomsten op de Dynamostraat 18 te Rotterdam, helpt je daarbij! Meer info op Ouderschap in Balans.

Ouder Baby Interventie
(voor ouder(s) met een baby tot 1 jaar) en de Ouder Kind Interventie (voor ouder(s) met een kindje van 1 tot 6 jaar). Voor de ouder(s) die veel stress ervaren/psychische klachten hebben en graag een steuntje in de rug willen. Meer info op Ouder-baby interventie en Ouder-kind interventie (met filmpje voor ouders!).
Klik hier voor extra informatie

Aan de Slag met Druk en Opstandig Gedrag. Voor ouders kinderen van 4-12 jaar die willen leren omgaan met het drukke of boze/opstandige gedrag van hun kind. Veel kinderen zijn. Veel kinderen zijn wel eens druk of opstandig. Of impulsief en/of agressief. Of mogelijk overtreed jouw kind vaak jouw of andere regels. Veel ouders ervaren dit als lastig. Deze zelfhulpmodule heeft als doel om jou als ouder meer zelfvertrouwen te geven om op een goede en veilige manier op het gedrag van je kind te reageren, zodat het lastige gedrag van jouw kind minder wordt. Meer info op Aan de Slag met Druk en Opstandig Gedrag
Klik hier voor extra informatie

Voor kinderen en jongeren:
In de voorjaarsvakantie is de Billy Boem Brussen groep op 27, 28 februari en 1 maart van 10:00 tot 14:00 bij CJG Alexander, Weegschaalhof 24, Rotterdam. Deze groep is speciaal voor kinderen tussen 8-12 jaar, die een broer of zus (brus) hebben met een (psychische) ziekte, aandoening, beperking of handicap. Voor veel kinderen is het fijn als ze in contact zijn met kinderen die ook opgroeien met een broer of zus die ‘anders’ is en die vaak meer zorg en aandacht vraagt van ouders. Meer info op Billy Boem Brussen-groep
Klik hier voor extra informatie

In de (een na)laatste week in de zomervakantie is de Plezier op School training (2 dagen van 9:00 tot maximaal 16:00). Deze groep is voor kinderen uit groep 8 die na de zomer starten op de middelbare school. De overstap naar de middelbare school kan spannend zijn. Het is fijn om je hierop voor te bereiden en je zeker te voelen. De training ‘Plezier op school’ helpt je hierbij! Meer info en de locaties op Plezier op School (met een filmpje voor kinderen!).
Klik hier voor extra informatie

De STARr-training is voor jongeren vanaf 12 jaar die willen leren hoe met uitdagingen om te gaan. In de training noemen we deze uitdagingen 'struggles', zoals stress, omgaan met druk, weinig vertrouwen in jezelf en nog moeilijk met eigen (negatieve) gedachten om kunnen gaan. Meer info en de verschillende vormen (offline/online/meerdaagse training) op STARr-Training(met een filmpje voor jongeren!).
Klik hier voor extra informatie

Deelname aan deze trainingen is gratis.
Ouders kunnen zelf hun kind opgeven via onze website of via preventie@indigorijnmond.nl.

Met vriendelijke groet,

Miranda Droogendijk
Preventiedeskundige

Indigo preventie