Trainings- Cursusaanbod Indigo

8 november 2022 - Voor een kind kan het fijn zijn om extra ondersteuning te krijgen naast school om de mentale veerkracht en weerbaarheid te vergroten.  Met name voor de kinderen en hun gezinnen bij wie het niet vanzelfsprekend is om in een fijne of stabiele thuissituatie op te groeien is deelname aan één van onze trainingen helpend. Door deelname aan deze trainingen leren kinderen om te gaan met stress en spanning. Zij komen meer in hun eigen kracht en zijn dan uiteindelijk beter in staat om op school hun aandacht er bij te houden en tot leren te komen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Beste ouder(s) en/ of verzorger(s),
Graag stel ik mij aan u voor. Mijn naam is Saskia Maachi – de Waard en ik ben contactpersoon vanuit Indigo preventie voor het gebied Feijenoord en Charlois. Het gebied waar de school van uw kind/kinderen gelegen ligt.
Wat voor organisatie is Indigo preventie eigenlijk?  Indigo preventie is al jarenlang een actieve organisatie in Rotterdam die zich inzet voor kinderen en volwassenen op het versterken van mentale gezondheid. Zo geven wij jaarlijks trainingen en individuele begeleidingen die gericht zijn op het ontwikkelen van vaardigheden, zoals

• Leren hoe je minder snel boos wordt
  • Leren hoe je jezelf dapperder en zelfverzekerder kan voelen en je angst de baas bent.
  • Leren dat je niet de enige bent die last heeft van de scheiding van je ouders
  • Leren dat ook andere kinderen soms last hebben van stress thuis omdat er niet voldoende geld is of omdat er misschien wel iemand ziek is in jullie gezin.
  • Leren hoe je meer over je gevoelens en gedachten kan praten.
  • Leren hoe je als ouders om kunt gaan met pittige gedrag van je kind(eren) of hoe je meer ontspannen kunt opvoeden.

Ons aanbod is voor inwoners vaak gratis, omdat wij werken vanuit een subsidie van de gemeente Rotterdam.
Wilt u meer weten over ons aanbod? U kunt ons gehele aanbod vinden op deze website: Gratis cursussen bij psychische klachten | Indigo (indigowest.nl)
Ook kunt u vrijblijvend contact opnemen met mij. Ik kan uw vragen beantwoorden of met u meedenken als u denkt dat een van onze trainingen goed zou zijn voor uw kind.
Mijn contactgegevens vindt u hieronder:
Saskia Maachi – de Waard
E: s.maachi-dewaard@indigorijnmond.nl