Rondleiding

Om onze school in 'werking' te laten zien, organiseren wij gedurende het schooljaar rondleidingen.
Stuur een mail naar info@obsdemare.nl onder vermelding van 'Rondleiding' en wij nemen zo snel als mogelijk contact met u op om een geschikte datum en tijd te plannen..

Ouders van nieuwe leerlingen kunnen uiteraard telefonisch of via de mail contact opnemen.
info@obsdemare.nl  - 010-2917514

Bent u heel benieuwd en kunt u niet langer wachten om de school te bekijken,
dan kunt u onderaan de pagina een virtueel kijkje nemen in en rond onze school

Korte info over de Mare
De Mare, De ingang van het hoofdgebouw bevindt zich aan de Grift 50. Hierin bevinden zich  8 midden- en 9 bovenbouwgroepen.
Tevens beschikt de Mare over een eigen gymzaal,muziek- en handvaardigheidlokaal. De ingang van de Maretak bevindt zich aan de Grift 42.  Hierin bevinden zich  6 onderbouw-  en 2 middengroepen. Tevens beschikt de Maretak over een eigen speelzaaltje en een kantoor van onze maatschappelijk werkster.

Op de gangen is het altijd rustig. De kinderen kunnen hier hun jas en schoenen kwijt. De kinderen doen hun schoenen uit en zetten deze in de schoenenrekken. De kinderen op de Mare lopen in de klas namelijk op pantoffels. Dit omdat er in de klassen vloerbedekking ligt

De Mare heeft in totaal 9 bovenbouwgroepen. Hier zitten de kinderen van groep 6, 7 en 8.
De Mare heeft in totaal 10 middenbouwgroepen. Hier zitten de kinderen van groep 3, 4 en 5 in.
De Mare heeft in totaal 8 onderbouwgroepen. In de onderbouw zitten de groepen 1 en 2.
In iedere klas heeft de leerkracht de beschikking over een smartboard.

Op onze school wordt het nodige gekopieerd ter ondersteuning van het individuele werken van de leerlingen. Daarom hebben wij de beschikking over meerdere geavanceerde kopieerapparaten.

De gymnastieklessen worden gegeven in de school zelf.
De Mare beschikt namelijk over een prachtige eigen gymzaal met 2 kleedruimtes.

In het hoofdgebouw is ons documentatiecentrum gevestigd. Dit is onze schoolbibliotheek met ruim 6 000 boeken.
De kinderen kunnen hier studieboeken uitzoeken en andere informatie verzamelen. Bij het maken van werkstukken en het voorbereiden van spreekbeurten is het   documentatiecentrum onmisbaar. Ook zijn er lees– en voorleesboeken te vinden.Het D.C. draait met behulp van ouders en is voor midden– en bovenbouw iedere middag geopend.

Beeldende vorming wordt op de Mare gegeven in een gezellig lokaal. De kinderen krijgen hier de ruimte hun fantasie te gebruiken en een eigen beeld te  vormen van de wereld om hun heen en dit vervolgens ook vorm te geven. Op de prikborden hangen fotocollages over onderwerpen waar de kinderen mee bezig zijn. Om ze op nieuwe ideeën te brengen en meerdere mogelijkheden te laten ontdekken,
begint elke opdracht met een inleiding aan de hand van deze fotocollages.

Muziekles wordt gegeven in een apart hiervoor ingericht lokaal aan groepjes van ongeveer 15 kinderen. Dit gebeurt door een vakleerkracht.  Er zijn verschillende mogelijkheden waarop kinderen met muziek bezig kunnen zijn, zoals zingen, het ontdekken van klanken, zelf liedjes maken, het bespelen van slaginstrumenten, waaronder ook de klankstaven, muziek vastleggen op band en/of in schrift, luisteren naar zelfgemaakte of bestaande muziek,bewegen en dansen op muziek en spreken over muziek.

Naast onze school ligt schooltuincomplex 'De Enk'.
De kinderen van groep 1 & 2 en de groepen 6, 7  & 8 hebben op deze tuin een eigen tuintje.

Bent u geïnteresseerd in onze school en wilt u wellicht de Mare met eigen ogen bekijken, dan kunt u een afspraak maken. (info@obsdemare.nl)
Met vriendelijke groet,

Dhr. Ronald Bakker